Transportsystem

PCSYS TMS giver det fulde overblik over bilflåden, så I kan optimere jeres drift.

Hvordan kan vi hjælpe dig: icon-mailmail icon-phone43 43 29 29

PCSYS TMS
Transport Management System

PCSYS TMS er vores Transport Management System. Du har hele tiden overblikket over dine vogne, og kan dokumentere alt fra rettidig og korrekt levering hos kunden til udlånt returemballage.

Systemet er modulært opbygget, så du får et transportsystem med præcis de funktioner, der er relevante for din virksomhed. Samtidig har du mulighed for at få skræddersyet interface og funktioner til jeres behov. Vi har udviklet PCSYS TMS ud fra de erfaringer, vi har fået fra vores kunder i transportbranchen. Der bliver løbende videreudviklet på systemet, når der opstår ønsker om nye moduler.

Vi leverer desuden mobile scannere, terminaler og printere, så du kan få en fuld løsning til dit transportbehov fra samme leverandør. Ønsker du en serviceaftale, sørger vi for at både software og hardware er driftstabilt.

Få rådgivning fra vores eksperter

Peter Siggaard er ekspert i transportsystemer.

icon-mail88 33 57 35

Hvorfor PCSYS TMS?

Vores mange tilfredse kunder anbefaler PCSYS TMS, netop fordi de føler, at det passer præcist til deres behov. Det kan lade sig gøre, fordi systemet er opbygget med moduler, og vi har mulighed for at tilpasse det yderligere til din virksomheds behov.

Vi sørger for at integrere transportløsningen med din virksomheds eksisterende softwareplatforme og økonomistyring, således at der er en usynlig integration mellem det der sker på den enkelte vogn og økonomistyringen i virksomheden.

Løsningen anvendes på kontoret til planlægning og overblik, samt som værktøj for chaufføren, der får turliste, navigation, stregkodescanning af pakker og kvittering for leverancer.

transport

Moduler

PCSYS TMS består af en administrationsdel til kontoret, samt en app til bilens terminal, der hjælper chaufføren i hans daglige arbejde med turliste, navigation, stregkodescanning etc. Desuden er der mulighed for automatisk at sende rapporter og sms-beskeder både internt og til din kunde.

Håndterminalen i bilen sørger for, at chaufføren har overblikket over de varer han kører med, og de kunder der skal have leveret varerne.

Administrationsdelen og app’en taler sammen, og sørger for at chauffør og administration kan kommunikere ved ændringer i turliste eller forhindringer. Samtidig har administrationen altid overblik over alle biler, og kan dokumentere tid og sted for leverancerne, uden at forstyrre chaufføren unødigt.

Med PCSYS TMS har du altid overblik over hvor dine biler er. Du kan altid give dine kunder svar på hvor langt en vare er, og hvornår du forventer den ankommer, du kan endda ændre på ruten undervejs, hvis en kunde fortæller, at han ikke er hjemme ved forventet tid. Hvis en levering bliver forsinket, giver systemet en advarsel, så kunden med det samme kan adviseres pr. tlf, mail eller sms.

Administrationsmodul:

  • Standard interface til ERP
  • Automatisk ruteplanlægning
  • Realtidsoverblik over ordrer, ruter, biler og leverancer. Automatisk logning af positioner f.eks. hvert 15. sekund
  • Advarselsstyring (forsinket ankomst, ventetid)
  • Udsendelse af chaufførbeskeder og modtagelse af standard tekstbeskeder fra chaufførenheden
  • Status på udlånt emballage
  • Realtidsoverblik over bilernes temperaturer
  • Rapporter: Døgnrapport, kørselsregnskab og øvrige automatiserede rapporter opsættes nemt og udsendes automatisk pr. email
  • Kundeservice: Giv kunden en klar besked, hvis de spørger til, hvor langt deres leverance er.
  • SMS modul: Udsend automatisk sms beskeder til kunderne om ankomsttider og evt. forsinkelser.
  • Automatiske rapporter: Brug de automatiske rapporter til at give kunden en professionelt overblik over leverancetider, temperaturstyring, etc.

Chaufførmodul:

  • Stopliste med kundeinformation, kontaktdata, bemærkninger, historik og leveringsoversigt
  • Navigation med kortvisning. Næste stop vises automatisk, da navigationssystemet er integreret med stoplisten
  • Kollileverance pr. lokation og godsdetaljer (f.eks. farligt gods)
  • Temperaturovervågning
  • Emballageregnskab
  • Elektronisk underskrift fra kunden
  • Billeddokumentation
  • Afvigelsesstatistik
  • Print af følgeseddel og faktura

Flådestyring

Oversigtskortet giver dig et nemt overblik over din samlede bilflåde, og du kan hurtigt give kunden et svar på, hvor langt bilen er og den forventede ankomsttid.

Med PCSYS Mobile Map kan bilernes aktuelle og historiske position vises i realtid. Kortvisningen kan konfigureres til at vise forskellige oplysninger, farver og ikoner. Det er derfor nemt at tilpasse løsningen til din virksomheds behov.

Overblik ved hjælp af GPS

Hvert køretøj er udstyret med en GPS, som sender information om den enkelte bils position på ruten, samt data om leverancernes tidspunkt. Desuden kan der via terminalen sendes yderligere data som billeddokumentation, lagerrumstemperatur og emballageudlån.

Kørselslederen kan analysere dagens ruter via en automatiseret rapport, indeholdende de modtagne data, og derved se om der er noget, der kan optimeres. Der kan sendes data om overholdelse af tidsvinduer, leverede og modtagne varer, billeder af beskadigede leverancer, afvigelser, hastighed, antal kørte timer og andet.

Automatisk ruteplanlægning

Ruteplanlægning er automatisk optimering af dagens stop, målet er at udføre dagens leverancer med færrest mulige vogne og færrest muligt kørte km. Systemet kan hurtigt tjene sig selv hjem ved at spare tiden for manuel planlægning og ved at distribuere varerne så optimalt som muligt.

PCSYS TMS Ruteplan udarbejder en plan for fordeling af dagens leverancer på færrest mulige vogne. Der tages hensyn til pakning af kolli: De pakkes i rigtig rækkefølge, så sidste leverance kommer ind først, og med mindst muligt spildplads.

Ruteplanlægningen tager hensyn til chaufførernes arbejdstider, leverancens tidsfrister og krav om medarbejderkompetencer og specialudstyr. Kundekrav om særlige chauffører eller køretøj kan også behandles, som en del af ruteplanlægningen.

Optimal ruteplan

Outputtet af planlægningen er en detaljeret plan for hvert køretøj. Planen indeholder dagens stop i optimal rækkefølge. Forventet ankomst og afgang for hvert stop, samt en opsummering af kilometer og køretid.

Planen kan vises på medarbejderens håndterminal og kombineres med de øvrige funktioner i PCSYS TMS, f.eks. navigation til næste stop på dagens køreliste.

Udbytte af transportplanlægning

Det udbytte din virksomhed kan forvente, en bedre udnyttelse af biler, kortere køretid eller evt. en reduktion i antallet af biler. Hurtigere planlægning af dagens ruter med brug af færre ressourcer. Miljøbesparelse i form af mindre brændstofforbrug/CO2 udslip.

Se hvordan PCSYS Mobile fungerer

Kundereferencer

SuperGros

SuperGros anvender PCSYS TMS til transportstyring af de mere end 100 lastbiler.

“Vi købte ind på deres fleksibilitet, og 24 timers support, men også det faktum, at de allerede var totalleverandør af datafangstudstyr til alle vore lagre i Danmark.”

Jesper Kristensen
Projektleder
SuperGros

OK Benzin

OK Benzin anvender PCSYS TMS til leverance af brændstof til virksomheder og private.

“PCSYS’ store kompetence inden for mobile løsninger samt logistik og kvalitetsstyring er den perfekte platform for videreudvikling af OK’s løsning.”

Ken Sørensen
OK Benzin

Dansk Retursystem

PCSYS TMS holder styr på flere millioner stykker emballage.

Ønsket om bedre kundeservice og effektivisering var grundlaget for at Dansk Retursystem så sig om efter en løsning. Registrering og kvittering for enhederne foregik med papir og blyant – en langsommelig proces, der ikke har givet det nødvendige overblik.

Sådan bestiller du PCSYS Mobile

Vi har en fast process vi arbejder ud fra, når du bestiller et transportsystem. Vores projektleder sørger for at følge projektet helt til dørs.

Rådgivning

Kravspecifikation

Softwareudvikling

Test

Implementering

Support

Softwaresupport

Vi tilbyder altid en supportpakke, når du køber TMS. På den måde sikrer du, at dine medarbejdere hurtigt får svar på spørgsmål og at systemet anvendes korrekt. Vi prioriterer vores support højt, og sørger for at din software er opdateret og funktionel så hurtigt som muligt.

Ofte vælger vores kunder at få installeret Mobile Device Management, så vores supportere har fjernadgang til softwaren på terminalerne, og dermed kan opdatere koden uden at skulle få sendt udstyret ind.

software_udvikling

Fjernsupport

Med Mobile Device Management kan du fra kontoret få adgang til at overtage styringen af terminalen, så du kan hjælpe medarbejdere med et problem, mens de er på farten.

Håndterminaler

Vi har et stort udvalg af mobile terminaler fra Honeywell (Intermec), Zebra (Symbol/Motorola) og Psion. Ring gerne for rådgivning!

Mobile printere

Vi har et stort udvalg af mobile printere fra Honeywell (Intermec) og Zebra. Ring gerne for at få rådgivning!